مرور بازیهای این هفته لیگ

مرور بازیهای این هفته لیگ




 

 


مرور بازیهای این هفته لیگ


تاریخ : چهارشنبه ،
31 فروردین 1390

هفته سي و يکم ليگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام پنج ديدار آغاز مي‌شود.


هفته سي و يکم ليگ برتر روز جمعه با انجام پنج ديدار آغاز مي‌شود و در روز اول مسابقات سپاهان، ذوب آهن، استقلال و پرسپوليس بازي ندارند.
نگاهي به اين بازي‌ها مي‌اندازيم:

*مس کرمان - سايپا؛ ديدار نارنجي‌ها؛ يکي در خطر، ديگري در آرامش

مس کرمان نه شانسي براي کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا دارد و نه دغدغه‌اي براي سقوط بنابراين بازيکنان اين تيم شايد انگيزه زيادي براي ديدار با سايپا نداشته باشند. البته مديران مس رده هشتم جدول را شايسته خود نمي‌دانند و قطعا از کادر فني مي‌خواهند که براي کسب رده بهتر در ليگ تلاش کنند اما در آن سوي ميدان، سايپا همچنان در خطر سقوط قرار دارد و براي فرار از اين بحران بايد دست پر از کرمان بازگردد. مسابقه دو تيم شايد بازي پرگل و تماشاگر پسندي شود درست مانند ديدار رفت که سايپا 4 بر 2 شکست خورد. بايد ديد در نبرد نارنجي‌ها چه نتيجه‌اي رقم مي‌خورد.

*شهرداري تبريز - شاهين بوشهر؛ بازي دراماتيک و احساسي

دراماتيک‌ترين بازي هفته را شهرداري تبريز و شاهين بوشهر برگزار مي‌کنند، جايي که اکبر ميثاقيان بايد برابر تيمي قرار بگيرد که خودش آن را به ليگ برتر آورده و شايد جمعه زمينه سقوطش را با برد در تبريز فراهم کند. شاهين بعد از حضور ميثاقيان دو برد متوالي داشته و به بقا در ليگ برتر اميدوارتر شده اما حميد درخشان که در اوايل فصل به جاي ميثاقيان آمده هنوز نتوانسته اين تيم را از انتهاي جدول جدا کند. برنده اين ديدار مي‌تواند به بقا در ليگ برتر اميدوارتر شود.

*پيکان قزوين - تراکتوسازي تبريز؛ رقابت براي حضور در آسيا و سقوط نکردن

يکي از کم تماشاگرترين تيم‌هاي ليگ برتر جمعه ميزبان پرتماشاگرترين تيم است. بعيد است پيکان در قزوين احساس ميزباني داشته باشد و تبريزي‌هاي خونگرم تيمشان را در اين شهر نيز تنها نخواهند گذاشت.
جايگاه دو تيم در جدول نيز قابل قياس نيست. تراکتورسازي همچنان در کورس گرفتن سهميه آسيايي قرار دارد و پيکان در رده هفدهم جدول براي بقا مي‌جنگد. ضيايي مربي کهنه‌کاري است که بايد برابر فراز کمالوند جوان و بازيکنان با انگيزه‌اش امتياز بگيرد. ضيايي براي حفظ پيکان در ليگ برتر به اين تيم آمده است و تاکنون يک برد و يک باخت داشته است.
تراکتورسازي در صورت برد از رده چهارم بالاتر نخواهد آمد اما براي اينکه بتواند اين مکان را حفظ کند بايد پيروز شود زيرا در صورت توقف ممکن است در پايان هفته سي و يکم ليگ جاي خود را به پرسپوليس بدهد.

*استيل آذين - راه آهن؛ فينال ته جدولي‌ها

استيل آذين بعد از شکست جنجالي برابر پرسپوليس يکي دو روزي منحل شد و دوباره به ليگ برتر بازگشت و از روز گذشته تمريناتش را از سر گرفت. استيل آذين شايد براي اعاده حيثيت فردا با تمام توان و انگيزه مقابل راه آهن بازي کند. نبرد تيم‌هاي هجدهم و شانزدهم جدول ليگ فينالي حساس در انتهاي جدول است و نتيجه اين مسابقه براي ساير تيم‌هاي در خطر سقوط نيز مهم است. تساوي براي هر دو تيم باخت محسوب مي‌شود بنابراين هر دو تيم براي برد به ميدان خواهند آمد. راه آهن نيز با مشکلات مالي فراواني دست و پنجه نرم مي‌کند. برنده بازي شايد از بحران خارج و به بقا در ليگ برتر اميدوارتر شود.

*فولاد خوزستان - ملوان انزلي؛ زيبا و بي‌حاشيه

فولاد و ملوان مسابقه‌اي بي حاشيه و زيبا خواهد شد زيرا بازيکنان دو تيم بدون استرس و فقط براي انجام بازي فوتبال به ميدان خواهند آمد. تيم‌هاي مجيد جلالي فوتبال بازي مي‌کنند. ملوان با فرهاد پورغلامي امسال تيم شگفتي ساز شده است و اکنون در رده ششم قرار گرفته و دوست ندارد اين رتبه را از دست بدهد.

برنامه ديدارهاي هفته سي و يکم به شرح زير است:

جمعه 2 / 2 / 90 –هفته سي و يکم

مس‌کرمان ـ سايپا -ورزشگاه باهنر کرمان ساعت 17:30

شهرداري تبريز ـ شاهين بوشهر -ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز ساعت 18

پيکان قزوين ـ تراکتور‌سازي تبريز -ورزشگاه رجايي ساعت 18

استيل‌آذين ـ راه‌آهن -ورزشگاه دستگردي تهران ساعت 18

فولاد خوزستان ـ ملوان -ورزشگاه تختي اهواز ساعت 18

شنبه 3 / 2 / 90

پاس همدان ـ ذوب‌آهن -ورزشگاه قدس همدان ساعت16

استقلال ـ نفت آبادان -ورزشگاه آزادي ساعت 18

يکشنبه 4 / 2 / 90

نفت تهران ـ پرسپوليس -ورزشگاه آزادي ساعت 19

*جدول رده بندي ليگ برتر
1- سپاهان 61 امتياز
2- ذوب آهن56 امتياز
3- استقلال 55 امتياز
4- تراکتورسازي 50 امتياز
5- پرسپوليس 50 امتياز
6- ملوان 45 امتياز
7- فولاد 44 امتياز
8- مس 44 امتياز
9- نفت آبادان 41 امتياز
10- صباي قم 36 امتياز
11- نفت تهران 33 امتياز
12- شاهين 33 امتياز
13- سايپا 32 امتياز
14- شهرداري تبريز 32 امتياز
15- پاس 31 امتياز
16- راه آهن 30 امتياز
17- پيکان29 امتياز
18-استيل آذين 24 امتياز



کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل